Varmt välkommen till Hemfrid

Din städning kommer att överlåtas till Hemfrid från och med 1 december 2023. Vi ser fram emot att få ta hand om ditt hem och din städning. Vi på Hemfrid strävar alltid efter att leverera högsta möjliga kvalitet, där hög standard och noggrannhet kommer i första rummet. Tack vare vår kvalitetsgaranti kan du känna dig trygg i att vi alltid utför arbetet så att du blir nöjd.

Frågor & Svar

  • Vad händer med mitt kommande städtillfälle?

    Dina kommande städningar utförs som planerat och inga förändringar sker i samband med sammanslagningen. Vem som städar, hur det städas eller när det städas hos dig vill vi inte påverka i onödan.

    Du är dessutom undantagen från Städarnas årliga prishöjning 2023. Du kommer istället att omfattas av Hemfrids prisjustering 1/1 2024. Du kommer att informeras via mejl eller sms om vilken prisjustering du kommer att få senast 1/12 2023. Har du frågor eller har du missat priskommunikationen? Tveka inte att höra av dig till info@hemfrid.se eller 010 555 85 00.

  • Hur kommer jag i kontakt med Hemfrid?

    Hemfrid når du på 010-555 85 00 eller på info@hemfrid.se

    Du kan hantera väldigt många frågor direkt i vår app. Där kan du hantera kommande bokningar, städinstruktioner, rutinformation, fakturor och mycket mer. Du hittar appen här: här.

    Vi nås även på info@hemfrid.se

  • Hur uppdaterar jag min kontaktinformation?

    För att vi ska kunna kontakta dig gällande din städning behöver vi dina kontaktuppgifter. Dessa uppdaterar du enklast via vår app. Ladda ner appen här.

  • Hur gör jag om jag vill av- eller omboka?

    I Hemfridappen kan du enkelt och smidigt boka om ditt städpass och flytta det till en annan dag. Du kan även kontakta oss på 010-555 85 00 eller kundservice@hemfrid.se så hjälper vi dig. Som kund hos Hemfrid måste du höra av dig fem arbetsdagar före din schemalagda städning om du vill av- eller omboka. I de allmänna villkoren hittar du fler detaljer.

  • Hur hanteras min persondata?

    I samband med bytet av avtalspart kommer även dina personuppgifter att överlåtas från ditt nuvarande städbolag till Hemfrid. Hemfrid kommer således att vara personuppgiftsansvarig för den fortsatta behandlingen av dina personuppgifter och kommer att behandla dessa på samma sätt som gjorts tidigare. Om du vill ha mer information om behandlingen av dina personuppgifter, se Hemfrids integritetspolicy.

  • Var hittar jag Hemfrids allmänna villkor?

    Du hittar våra allmänna villkor här.

  • När kommer fakturan?

    Första fakturan från Hemfrid kommer i början av januari och avser städning utförd i december. Även om du tidigare har betalat via autogiro eller e-faktura kommer den första fakturan i pappersformat med posten. Därefter kan du välja att teckna dig för autogiro eller e-faktura. Läs mer om hur man gör här.

  • Hur gör jag om jag vill betala via autogiro?

    Med autogiro överförs din betalning automatiskt från ditt konto på fakturans förfallodag.

    Så här gör du:

    Du kan ansöka om autogiro via din internetbank. Ingen underskrift behövs, eftersom du identifierar dig genom att använda din banks inloggningssystem. Du kan också ansöka om autogiro med blanketten, Autogiroanmälan, medgivande

    Ange namn, adress, personnummer och konto för den som är betalare/fakturamottagare.

    Om betalning ska ske från annan person än den som står som fakturamottagare så fyller ni i namn, personnummer och bankkontouppgifter på den avvikande betalaren.

    I fältet Betalar-/kundnummer fyller du i ditt kundnummer hos Hemfrid som du hittar i övre högra hörnet på din faktura.

    Blanketten postas sedan till Hemfrid, Box 38154, 100 64 Stockholm.

    När vi tagit emot din ansökan om autogiro stämmer vi av uppgifterna med din bank. När ansökan är godkänd kommer du inte att få någon faktura skickad till dig utan beloppet kommer dras från ditt konto på förfallodagen. Vill du ha en kopia av din faktura kan du ansluta dig till epost-faktura eller e-faktura.

    Uppsägning av autogiro kan göras via internetbanken eller genom att du kontaktar ditt bankkontor.

    Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon: 010-555 85 00 eller via e-post till info@hemfrid.se.

  • Hur gör jag om jag vill betala via e-faktura?

    Att betala via e-faktura är ett fördelaktigt alternativ för dig med återkommande städning som inte vill ha en pappersfaktura hemskickad. Den elektroniska fakturan skickas istället direkt till dig via din internetbank där du kan se fakturan, som har samma utseende som den ordinarie pappersfakturan.

    E-faktura kan erbjudas dig som betalar räkningar via någon av följande banker: Swedbank, Sparbanken Syd, Nordea, Danske Bank, SEB, Handelsbanken, Skandiabanken, ICA Banken, Länsförsäkringar Bank, Marginalen Bank, SBAB Bank samt Ålandsbanken.

    Observera, det måste vara den som står som fakturamottagare som är e-fakturabetalare, inte någon annan i familjen.

Allt du behöver på ett ställe.

Hos oss ska det vara enkelt att vara kund. Du hittar allt du behöver för att boka, hantera och anpassa dina tjänster i vår app. Där kan du bland annat:

  • Se dina bokningar
  • Boka tjänster med Timbanken
  • Av- och omboka
  • Uppdatera dina städinstruktioner
  • Lämna feedback och betyg
  • Hantera fakturor
  • Ta del av personliga erbjudanden
  • Inspireras av smarta tips och guider