Vi tar hand om din trädgård.
Vad är ett trädgårdsabonnemang?
Med vårt trädgårdsabonnemang får du professionell skötsel anpassad efter säsongens behov – från vårens första grönska till vinterns lugn. Våra erfarna personal kommer hem till dig regelbundet och ser till att din utemiljö alltid är välskött och harmonisk, så att du kan njuta av din trädgård utan bekymmer. Vilka tjänster som utförs över året bestämmer du tillsammans med din kontaktperson utifrån din trädgårds behov, men i grunden ingår gräsklippning, trimning, vattning och avblåsning. Under hösten hjälper vi till med lövhantering och vinterskydd av plantor och under våren gör vi din trädgård redo för sommaren.
- Trädgårdshjälp
”De var proffsiga, vänliga, tålmodiga, pedagogiska och kreativa. Trädgården fick ett rejält lyft och vi skulle inte tveka att anlita Hemfrid igen.”
Maria och Hans - Trädgårdshjälp
”Vi rekommenderar er å det varmaste till vänner o bekanta.”
Ingrid - Trädgårdshjälp
”Jag fick ett väldigt proffsigt bemötande och goda råd, utförandet och servicen på plats överträffade förväntningarna.”
Anna
Vanliga frågor om trädgårdshjälp
- Vilka trädgårdstjänster erbjuder ni?
Grunden i vårt trädgårdsabonnemang är att vi klipper gräs, trimmar, vattnar och blåser av gångar och ytor. Utifrån säsong görs en prioritering av vilka tjänster som bör utföras, som till exempel vinterskydd av plantor och lövhantering.
Utöver detta kan du lägga till följande tjänster i ditt abonnemang, eller boka dem som engångstjänster: Omplantering, grässkötsel, trädbeskärning, häckklippning och bortforsling av trädgårdsavfall.
Du kan dessutom boka följande tjänster som engångstjänster: Altanskötsel, poolskötsel, trädfällning, stubbfräsning, arboristtjänster, restaurering av stengångar, stenläggning, trädgårdsdesign och planering, trädgårdsrestaurering och övriga trädgårdsmästartjänster.
Bortforsling av trädgårdsavfall ingår inte i rutavdraget.
- Hur bokar jag trädgårdshjälp?
Du bokar trädgårdshjälp genom att fylla i formuläret högst upp på sidan. Efter att vi har tagit emot det kommer du att bli kontaktad av en av våra experter som går igenom dina behov och bokar in din trädgårdshjälp.
- Kan jag anpassa abonnemanget efter mina egna behov?
Ja, basabonnemanget täcker de viktigaste momenten för varje säsong, men du kan lägga till extra tjänster utifrån din trädgårds specifika behov – både som löpande skötsel och engångsuppdrag.
- Vad händer om jag vill justera mina tjänster under året?
Självklart kan behov förändras, därför är våra abonnemang i grunden flexibla. Du kan enkelt lägga till eller justera tjänster efter behov – antingen säsongsvis eller vid särskilda projekt.
- Erbjuder ni engångstjänster?
Ja, vi erbjuder allt från trädbeskärning och stubbfräsning till restaurering av stengångar och trädgårdsdesign som engångstjänster. Kontakta oss för att få ett prisförslag.
- Vad innebär det att ha trädgårdshjälp på abonnemang?
Ett trädgårdsabonnemang innebär att du till ett fast pris varje månad kan luta dig tillbaka i vetskapen att din trädgård är i trygga händer. Med säsongsanpassade tjänster besöker vi regelbundet din trädgård och säkerställer att den är välklippt, städad och representativ året runt.
- Tar ni med alla verktyg/saker ni behöver?
Ja, vi tar med allt vi behöver så som gräsklippare, stegar, verktyg, gödsel, säckar etc. Vid vattning behöver ni dock tillhandahålla slang och tillgång till vatten
- Vad händer om jag inte är nöjd?
Du som kund har alltid garanti på utfört arbete. Om du inte är nöjd så kontaktar du oss på tradgard@hemfrid.se eller ringer vår kundtjänst på 010-555 85 00.
- På vilka orter finns trädgårdshjälp?
För tillfället erbjuder vi trädgårdshjälp i Stockholm med omnejd. Om du skriver in ditt postnummer i rutan högst upp på sidan så kan du se om vi erbjuder trädgårdshjälp där du bor.
- Är era trädgårdsarbetare utbildade?
Ja, alla våra trädgårdsmästare är utbildade, och våra trädgårdsarbetare har självklart certifikat för grövre verktyg.
- Kan ni komma ut och titta innan ni lämnar prisförslag?
Om uppdraget kräver ett kundbesök, så kommer vi självklart ut och tittar. Annars räcker det oftast med en beskrivning och eventuellt bild som du kan skicka till oss, så återkommer vi med ett prisförslag till dig.
- Hur fungerar fakturering och betalning?
Du betalar en fast summa för ditt trädgårdsabonnemang varje månad. Tilläggstjänster som inte är en del av ditt abonnemang faktureras separat.