Behöver du hantverkshjälp?
Vi hjälper dig med enklare hantverk.
Boka online
Berätta för oss i bokningen vad du behöver hjälp med så kontaktar vi dig så fort vi kan.
Alltid fast pris
Vi hör av oss med ett pris och förslag på datum för när det passar att vi kommer till dig.
Fixat och klart
Våra kunniga hantverkare kommer och hjälper dig, så du kan få tid till något roligare.
Vad ingår i rutavdraget?
- Uppsättning av gardinskena och gardinstänger.
- Upp/ned montering av möbler.
- Uppsättning av krokar, hyllor, tavlor, TV-fäste.
- Flyttning, montering och demontering av möbler och lösöre.
- Uppsättning och nertagning av gardinstänger, lampor, hyllor och tv.
- Fram- och undanplockning av trädgårdsmöbler, studsmattor, flyttbara paviljonger, uppblåsbara pooler och liknande.
Vanliga frågor om hantverkshjälp
- Vilka hantverkstjänster erbjuder ni?
Vi erbjuder flera olika sorters tjänster inom hantverkshjälp. Sätta upp gardinskena och gardinstänger, montera upp/ned möbler, sätta upp krokar, hyllor, tavlor, TV-fäste, plocka fram och ställa undan trädgårdsmöbler, studsmattor, flyttbara paviljonger, uppblåsbara pooler och liknande.
Det vi för tillfället inte utför är exempelvis:
- Inköp av möbler, gardinskenor eller hyllor som ska monteras. Du som kund ansvarar för att detta finns på plats vid uppdragets start.
- Installation av vitvaror som diskmaskin, tvättmaskin eller torktumlare.
- Installationer där det krävs en elektriker.
- Kan ni komma ut på kundbesök innan ni lämnar ett prisförslag?
Om uppdraget kräver ett kundbesök, så kommer vi självklart ut och tittar. Annars räcker det oftast med en beskrivning och eventuellt bild ifrån kunden, för att motta ett prisförslag.
- Måste jag vara hemma när ni kommer?
Ja, då montering av tavlor, placering av möbler och upphängning av tv på väggen är högst personligt. Så du som kund ska bli nöjd med placering och utförande behöver du vara hemma vid uppdragets start.
- Vad tar ni med er för verktyg och material?
Vi har med oss alla skruvar, pluggar och verktyg som krävs för monteringen, och stege såklart. Däremot, inköp av möbler, gardinskenor eller hyllor som ska monteras ansvarar du som kund för, så att det finns på plats vid uppdragets start.
- Vad händer om jag inte är nöjd?
Du som kund har alltid garanti på utfört arbete. Om du inte är nöjd så kontaktar du oss på tradgard@hemfrid.se eller ringer vår kundtjänst på 010-555 85 00.